Vladimír Hulpach

Rytíři krále Artuše

Recenzent:

Mirka Jakabová

Už uplynulo mnoho času od dôb rytierov, rytierskych zápasov, cnostných panien a obrovských hradov. Vladimír Hulpach je český spisovateľ, ktorého väčšina prác tvorí adaptácia a prerozprávanie rôznych báji, povestí, starých príbehov alebo rozprávok rôznych národov. V knihe Rytíři krále Artuše nám odhaľuje mytologické príbehy, ktoré sa odohrávali vo Veľkej Británii v dobe kráľa Artuša a stali sa inšpiráciou pre mnoho umeleckých diel.

Hodnotenie deja

Audiokniha Vladimíra Hulpacha neprešla žiadnym krátením, takže si ju môžete vypočuť v celom pôvodnom znení a o nič neprídete.

Ocitnete sa v bájnej Veľkej Británii v dobe zázrakov. Stretnete sa s kúzelníkom Merlinom a jeho proroctvami, kráľom Artušom a jeho najlepším priateľom Lancelotom a samozrejme aj so ženou Guenevrou, ktorú obaja milovali a tak medzi nich vrazila klin. Zistíte, čo je to Zlatý grál a prečo ho všetci tak hľadali. A samozrejme počas 4-hodinového počúvania odhalíte viac aj o živote a osude iných rytierov, ktorí boli spätí s Camelotom. Nakoniec sa dozviete aj to, čo spôsobilo pád Artuša a koniec rytierov guľatého stola.

Hodnotenie nahrávky

Rozprávačský postup je tu podchytený celkom nezvyčajným spôsobom – celkovo tu máme až 4 rozprávačov, čo je zaujímavé, keďže nejde o dramatizáciu, ale o rozprávanie o bájnom Camelote a rytieroch guľatého stola. Určite je istým oživením to, že sa tu strieda niekoľko hlasov.

Na začiatku každej kapitoly zaznie najprv obsah toho, čo všetku tu odznie. Ešte som sa s takým prístupom nestretla, ale celkom sa mi páčilo vždy vedieť, čo sa bude diať. Do tohto úvodu nás vždy uvedie Dana Syslová, jediný ženský hlas a následne sa v rozprávaní striedajú Otakar Brousek st., Miroslav Táborský a David Novotný.

Vydavateľstvo Audiostory svoje nahrávky vždy obohacuje aj hudobnou vložkou, tentokrát autorskou hudbou Petra Mandela. Väčšinou má len predelovú funkciu a zaznie vždy na úvod a záver každej kapitoly, ale na niekoľkých miestach sa postará aj o zdramatizovanie textu.

Záver

O kráľovi Artušovi, kúzelníkovi Merlinovi a guľatom stole počul určite už každý, ale ak by ste sa chceli dozvedieť viac o legendami opradenom Camelote, tak sa pusťte do toho spolu s audioknihou, ktorá vám priblíži množstvo mýtov a príbehov z tejto doby temna, kde ľudia potrebovali trochu nádeje a tak si teraz môžete vypočuť o bytostiach s nadprirodzenými vlastnosťami alebo o zázračnom meči excalibri.

Mirka Jakabová (dopocutia.sk)

Obchod:

Audioteka Alza Kosmas Audiolibrix